Entri 11: Penat nak beralah

Aku beri situasi ini:

Aku, A dan B sedang berada dalam pertandingan. Situasi ini berlaku dalam bilik penginapan. Bilik aku, A dan B dalam bilik yang sama. Tiba-tiba, ada super senior yang mahu tumpang bilik aku ni walaupun muat-muat 3 orang sahaja dalam bilik itu. Nak tak nak, seorang kena beralah untuk keluar dan tidur di bilik lain.

A: Ko keluar la Iqbal…

B: Ye lah. Baik bagi abang kita ni tido sini.

Aku: Apasal aku pulak???

A: Teruknye ko…. pahal cakap macam tu???

B: Senior kita kot. Hormat la sikit…

Aku: (dlm hati) Palehot ko. Apa sebab aku yang kena keluar? Kenapa korang x tawarkan diri keluar?

(rekaan semata-mata)

Hal ini selalu berlaku pada aku, Dimana aku sering jadi mangsa. Dalam situasi macam ini atau serupa dengannya, aku je yang kena. Pasti ada yang bernasib sama macam aku di luar sana.

Apa pendapat anda berkenaan si A dan si B ni? Tak sakit hati ke?

Cukup bercerita. Rasanya makin bercerita makin sakit hati. Walaupun situasi ini jarang berlaku sekarang ini, sekurang-kurangnya tak sekerap waktu di sekolah dulu, tak mustahil akan berlaku sekali lagi. Tau la apa jawapan aku selepas ini…

~melalut~

4 Komen

  1. ateeka said,

    9 Disember 2009 pada 09:30

    kadang2 aku mengalah mmg tak kisah, kalau selalu sangat aku jadik kisah. kau cuba cakap sikit, jangan asyik diam jek. mmg orang suka buli kalau diam jek. kau patut tembak balik. go go iqbal!

    (peh. semangat aku pagi2 ni)

    • shundaichi said,

      9 Disember 2009 pada 10:47

      aku pon x perasan ini sebenarnya buli. bygkn lah dlm situasi mcm tu. sape x marah. jd serba salah…

  2. manusia said,

    19 Disember 2009 pada 22:16

    ye2..ak stuju dgn org gila yg nk tawan hati senior dan buli org mcm ko.. sengal nk mampus weih. xpe, ko jgn riso…lmat laun, org akan tahu jugak pangai taik dyorng tu..ko doa je bnyk2..doa org zalim kan diterima..walaupun mulut ak ni mcm parit, tp ak fhm perasaan ko. sbb ak pun penah melalui situasi yg sama.yg pling teruk, dyorg ckp ak ni kurng aja ngn senior, padahal bila ak tnye senior tu, rupanya dia x terasa pun ngn ak!ko jgn riso, org cmtu akan dpt la blsnnye nnti… jgn riso yerk!


Tinggalkan komen